A legjobb gyógyszerek az ágyéki csontritkuláshoz, Csontritkulás


Gerincünk egészsége 2. A csontritkulás osteoporosis ma már népbetegségnek számít, és a leggyakrabban a változókoron túljutott nőknél fordul elő. A férfiak csonttömege ugyanis kb. Aki nem gondol rá, az is előbb-utóbb szembesülhet vele combnyaktörés, csípő- vagy csigolyatörés következtében, de már akkor is gyanakodhat, ha súlyos hátfájás gyötri. A cson­trit­ku­lás nők­nél gya­ko­ribb.

Időskori csontritkulás

Csontjaink élő szövetből állnak, amely folyamatosan épül és bomlik még felnőtt korban is. Míg fiatalon a csontépülés folyamata van túlsúlyban, idősebb korban már a csontok lebomlása képviseli a nagyobb arányt. Az egészséges csontanyagcsere sokféle táplálkozási és hormonális tényező együttműködésén, kölcsönhatásán múlik.

Ebben a folyamatban a máj és a vese is szabályozó szerepet tölt be.

fájdalom a bal csuklóízületben

A csontritkulás ténye gyakran csak akkor derül ki, ha már eltört valamelyik csont a leggyakrabban a combnyak, a csukló vagy valamelyik csigolya. A beteg fokozatosan egyre görnyedtebbé és alacsonyabbá válik. Ha valamilyen okból pl. A csi­go­lya szem­mel lát­ha­tó üre­gei és be­mé­lye­dé­sei mu­tat­ják, hogy megfogyatkozott a csontállomány Feltétlenül érdemes kivizsgáltatni magunkat, ha hirtelen erős hátfájás jelentkezik ez jelezheti valamelyik csigolya összeroppanását, törését.

Mi a csontritkulás?

Ugyancsak keressük fel az orvost, ha valamilyen sérülés után erős csontfájdalmat érzünk a gerincünkben, a bordákban vagy a lábfejben. A változás korától kezdve ajánlatos a rendszeres időközönként elvégzett csontsűrűségmérés denzitometria.

Ebből a vizsgálatból egyértelműen kiderül, ha megkezdődött a csontritkulás, illetve ellenőrizhető, hogy hogyan kezeljük a térd inak stádiumban van. Étrend, életmód Tapasztalatok szerint jó hatású csontritkulás ellen a házilag is elkészíthető tojáshenger. Kis lyukon keresztül engedjük ki a tojás belsejét, az üres héjat főzzük meg, majd kicsit izzítsuk a tűzhely lapján.

Antioxidánsok

Ha kihűlt, törjük össze egészen finom porrá, és ezt tegyük bele ételeinkbe pl. Egy tojásból két-három napra elegendő por készíthető dr.

kezelje az ízületeket szénaporral

Csikai Erzsébet. Tojáshéjpor egyébként gyógyszertárakban és gyógynövényboltokban is beszerezhető. Együnk kalciumban gazdag ételeket, tejtermékeket zsírban szegényekettejet legfeljebb kis mennyiségben, mogyorót, tengeri halakat és a tenger más gyümölcseit.

  • Hölgyek réme és félelme: Amit a Csontritkulásról tudni kell
  • Csontritkulás - Országos Gerincgyógyászati Központ
  • Fűz ízületi kezelés
  • Csontritkulás: van megoldás, csak drága

Fogyasszunk sok gyümölcsöt és zöldséget főként zöld levelű zöldségeket: káposztát, brokkolit, céklát, retket, salátát, zöldborsót, petrezselymethüvelyeseket. Jó hatású a méz, a mák, a sütőtök és a szezámmag fogyasztása is. Ha nem terheli az emésztésünket, együnk szójatermékeket.

A csontok egészségét erősítik az olyan kéntartalmú élelmiszerek, mint a hagyma és a fokhagyma, a spárga és a tojás főként a sárgája. Elsősorban azokról van szó, amelyek sok foszfort tartalmaznak. Ezek között is élen járnak a kólafélék és más üdítőitalok. Tilos a csokoládé! Külön probléma, hogy sok gyerek rászokik a mértéktelen üdítőital-fogyasztásra, ennek következtében növekedésben lévő csontjaik nem jutnak elegendő kalciumhoz.

Kínáljunk ezért gyermekeinknek inkább adalékanyagok és cukor nélkül készített gyümölcsleveket.

A csontritkulás előfordulása

Kerüljük a magas fehérjetartalmú étrendet, a savasító hatású élelmiszereket, a sok sót. Jó tudni, hogy az oxálsavban gazdag élelmiszerek - mandula, kesudió, spenót, rebarbara - sok kalciumot kötnek le, így kevesebb jut belőle a csontokba.

Törekedjünk arra, hogy a mikro mennyiségben szükséges ásványi anyagok, vagyis a nyomelemek is jelen legyenek az étrendünkben. A túl sok paradicsom és citrusféle ugyancsak nehezíti a kalcium felszívódását. Ma már tudjuk, hogy a kalcium felszívódásához elengedhetetlen a megfelelő mennyiségű gyomorsav, a kalcium-karbonátot ugyanis először a gyomorsavnak kell átalakítania oldható és ionizált formájúvá.

Csontritkulás tünetei és kezelése

A változó koron túljutott nők csaknem felének nincs elegendő gyomorsava. Ezért fontos - főleg a gyomorsavhiányos betegeknél a legjobb gyógyszerek az ágyéki csontritkuláshoz, hogy a kalciumot oldott és ionizált formában, szerves kötésben juttassuk be a szervezetbe.

Ilyen kémiai kötés a citrát, a laktát vagy a glükonát forma. Vitán felül áll az is, hogy a vegetáriánus étrend kisebb kockázatot jelent a csontritkulás szempontjából. Kutatások szerint igaz ugyan, hogy a vegetáriánusok csontszövete életük ötödik évtizedéig számottevően nem különbözik a húsevőkétől, a későbbi életszakaszban azonban a különbség a legjobb gyógyszerek az ágyéki csontritkuláshoz kifejezett. Nem arról van szó, hogy a vegetáriánus étrendet követők csonttömege nőne, inkább arról, hogy mérsékeltebb a csontfogyása.

Ennek valószínűleg a legfontosabb oka az alacsony fehérjefogyasztás, hiszen a fehérjében vagy foszfátban dús étrend növeli a vizelettel kiürülő kalcium mennyiségét. Együnk kal­ci­um­ban gaz­dag ét­ele­ket, mo­gyo­rót, ten­ge­ri ha­la­kat és a ten­ger más gyümölcseit Ugyancsak fokozza a kalciumvesztést a finomított cukor: minél többet eszünk belőle, annál több kalcium távozik a vizelettel együtt.

a vállízület gyulladásos betegségei

Még több kalciumra van szüksége annak, aki valamilyen vízhajtót, pajzsmirigy hormonkészítményt vagy vérhígító gyógyszereket szed. Vigyázat: a tiazid tartalmú vízhajtók szedése veszélyes, mert vesekövet okozhat. Ha mégis ilyet szedünk, ne vegyük be a kalciumtartalmú étrend-kiegészítővel és a D-vitaminnal együtt. Kutatások szerint már napi 15 perces napozás illetve séta a napon elegendő a szervezetnek szükséges D-vitamin képződéséhez. Télen kevesebb a napfény, az is gyengébb, ilyenkor tehát inkább szükség lehet további D-vitamin-pótlásra.

A mozgásszegény életmód gyengíti a csontokat, a megfelelő mozgás viszont erősíti őket. Vagyis érdemes rendszeresen tornázni, kerékpározni legalább szobakerékpáronsúlyzózni és sétálni. Kutatások bizonyították, hogy az a testmozgás, amely heti 3 alkalommal egyórás közepes aktivitást jelent, megakadályozza a csonttömeg fogyását, sőt még a változás korán túljutott nőknél is növeli azt.

az ízületek 40 éves korában fájnak

Másfelől viszont tény, hogy mozgás hiányában kétszeresére nő a vizeletben és a székletben kiürülő kalcium mennyisége, és ez további kalciumhiányhoz vezet. Mindezek miatt a csontritkulás megelőzésében és a folyamat lassításában a legfontosabb tényező a rendszeres mozgás, és csak követi ezt a megfelelő táplálkozás.

Csontritkulás (osteoporosis)

A legideálisabb persze az, ha mindkettőre ügyelünk. A dohányzás abbahagyása vagy legalább mérséklése a csontoknak is jót tesz.

Célszerű korlátozni az alkohol és a kávé fogyasztását. Külön figyelmet érdemel a hormonpótlás kérdése a változás korán túljutott nőknél.

izom- és ízületi fájdalom myalgia ízületi fájdalom

Ma még mindig gyakran előfordul legalábbis Magyarországonhogy az orvos hormonpótlást javasol a csontritkulás megelőzésére. Tény, hogy az ösztrogén hormon, amelynek szintje a menopauzát követően csökken, szabályozza a szervezet kalcium háztartását, gondoskodik a csontok szilárdságáról. A hormonpótlásnak viszont számos hátránya lehet: a legfontosabb közülük, hogy a legújabb kutatások szerint nemhogy csökkentené, inkább fokozza a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát.

Napjainkban már hozzáférhetők olyan növényi eredetű, hormonszerű hatást kifejtő anyagok fitoösztrogénekamelyeknek az adagolása ugyanolyan előnyösen hat a csontok szilárdságára, mint a hormonok ösztrogén, progeszteron.